Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه چهارم

سوره فلق و درس هدیه های آسمانی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1. در ایستگاه فکر صفحه­ ۳۸ دانش­ آموزان با یکی از مشکلاتی که ممکن است در رابطه با همسایگان برایشان پیش بیاید، روبرو می ­شوند و باید برای آن راه حلی بیان کنند. میتوانیم پس از گفتگو راجع به این مشکل سوره­ فلق را با دانش­ آموزان بخوانیم.

۲. در به کار ببندیم صفحه­ ۴۳ تعدادی از مشکلاتی که ممکن است دانش ­آموزان در روابط با دیگران با آنها روبرو بشوند مطرح شده است. گفتگو راجع به نوع برخورد با چنین مشکلاتی می ­تواند بهانه ­ای برای مرور مفهوم سوره­ فلق باشد.

هدیه__چهارم-۴۳

۳. در صفحه­ ۴6 نماز در کوهستان، دانش ­آموزان می­ آموزند که چگونه مشکل بی آبی خود را هنگام وضو گرفتن حل کنند و در صفحه­ 49 نیز مواقعی که تیمّم جایز است بیان شده است. می ­توانیم پس از گفتگو راجع به این بخش مفهوم سوره­ فلق را به دانش­ آموزان یادآوری کنیم.

۴. در صفحه­ ۸6 و 87 در مورد مشکلاتی که با دیدار خویشاوندان حل می­ شود، گفتگو می­ کنیم. این بحث می ­تواند یادآور سوره­ فلق به دانش ­آموزان باشد.

5. در ماجرای صفحه­ ۹2، دانش­ آموزان با نوع برخورد شهید عباس بابایی با مشکلی که برای سرایدار مدرسه به وجود آمده بود، آشنا می ­شوند. این ماجرا گویای مفهوم سوره فلق برای دانش ­آموزان است. در صفحات 95 تا 97 هم نمونه­ هایی از برخورد بچه ­ها با مشکلات دیگر انسان‌ها مطرح شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید