Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس آموزش قرآن پایه چهارم

سوره فلق و درس آموزش قرآن پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     پس از خواندن پیام قرآنی صفحه­ ۶۵، می­ توانیم به دانش­ آموزان بگوییم که کارهای بد سبب بروز مشکلاتی می‌شود. در بسیاری از مواقع انجام خوبی‌ها می‌تواند بدی‌ها را از بین ببرد و مانع دچار شدن انسان به مشکلات شود.

2.     در پیام قرآنی صفحه­ ۸۴، می توانیم در خصوص این موضوع با دانش­ آموزان صحبت کنیم که یکی از مشکلات انسان عدم مناجات با پروردگار است و اینکه راه حل مشکلات متعددی که انسان را گرفتار می­ کند دعاست. سپس می­ توانیم از آنها بپرسیم که وقتی دچار مشکل می­ شوند چه دعایی می­ کنند و معمولا مشکلات آنها چیست.

قران_چهارم-۸۶

3.     پس از خواندن پیام قرآنی صفحه­ ۹۰، می­توانیم با دانش­ آموزان در خصوص یکی از مشکلات انسان که دوری از خداست صحبت کنیم و بگوییم که راه حل بسیاری از مشکلات پناه بردن به خداوند است؛ زیرا پناه بردن به خدا سبب امنیت انسان می‌شود.

4.     پیام قرآنی صفحه­ ۹۶، توجه دانش­ آموزان را به دقت در غذایی که می ­خورند، جلب میکند. می توانیم پس از بیان این پرسش که چرا انسان باید به غذایش دقت کند، آنها را با یکی دیگری از  انواع مشکلات که انتخاب غذای ناسالم و غیرطیب است، آشنا کنیم و از دانش آموزان بخواهیم که در خوردن غذای سالم دقت کنند. می­ توانیم پس از این گفتگو سوره فلق را هم‌خوانی کنیم.

5.     در قطره اما دریا صفحه­ ۹۹، می­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که خواندن قرآن راه حلی برای دوری از زشتی­ ها و کارهای اشتباه است زیرا ما را از افتادن به دردسرهای این چنینی حفظ می­ کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید