Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

سوره فلق و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه­ ۱۰ تا 12 سهراب برای خرید توپ فوتبال دچار مشکل شده است. اما با برنامه ریزی به کمک والدینش مشکل خود را حل می­کند. دانش ­آموزان نیز ممکن است با مشکلات مشابه مواجه بشوند. بیان این مشکل می­ تواند بستری برای یادآوری سوره­ فلق فراهم کند.

2.     در فعالیت شماره ۲ صفحه­ ۲۲، با دانش ­آموزان راجع به مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ صحبت می­کنیم. می­ توانیم حین گفتگو و ارائه­ راه حل برای چنین مشکلاتی سوره­ فلق را نیز هم‌خوانی کنیم.

مطالعات_چهارم-۲۲

3.     در صفحه­ ۳۲ دانش­ آموزان با مشکلات انسان‌ها در گذشته‌های بسیار دور و کارهایی که برای رفع مشکلشان انجام می­داده ­اند، آشنا می­ شوند. این موضوع می ­تواند بهانه ­ای برای یادآوری مفهوم سوره­ فلق باشد.

4.     در فعالیت صفحه­ ۳۶ مشکلات مربوط به داد و ستد به صورت مبادله­ کالا به کالا که در انسان‌های پیشین وجود داشت، توسط دانش ­آموزان مورد بررسی قرار می­گیرد. می­ توانیم پس از انجام این فعالیت سوره­ فلق را هم‌خوانی کنیم.

5.     در صفحه­ ۴۷ علت شکست مادها و تدبیری که برای پیروزی اندیشیدند، بیان شده است. می­ توانیم به دانش ­آموزان یادآوری کنیم که مسئله­ ای که مادها با آن مواجه بودند نیز نوعی مشکل به حساب می­ آید.

6.     در صفحه­ ۸۵ می­ توانیم به منظور مرور مفهوم سوره­ فلق، با دانش ­آموزان راجع به راه حلهای مشکل انقراض نسل حیوانات گفت و گو کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید