Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس علوم پایه چهارم

سوره فلق و درس علوم پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.    در صفحه­ ۲۴ یکی از انواع مشکلات که مسئله­ کمبود منابع انرژی است، عنوان شده است. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به راه‌های حفظ این منابع مفهوم سوره­ فلق را نیز به دانش آموزان یادآوری کنیم.

2.     در گفتگو کنید صفحه­ ۲۶ مشکل قطع شدن طولانی مدت برق خانه و مشکلات دیگری که در پی آن رخ خواهند داد، مطرح شده ­است. گفتگو راجع به این مشکلات بستر مناسبی برای یادآوری سوره­ فلق فراهم می­سازد.

علوم_چهارم-۲۶

3.     در گفتگو کنید صفحه­ ۵۸ نقش بازیافت زباله در جلوگیری از مشکل آلودگی محیط زیست بیان شده ­است. آلودگی محیط زیست از جمله مسائلی است که می‌تواند برای انسان‌ها مشکل‌ساز باشد. می­ توانیم در این صفحه سوره­ فلق را با دانش­ آموزان همخوانی کنیم.

4.     در صفحه­ ۷۴ دانش­ آموزان با مسئله­ حفظ سلامتی بدن آشنا می­شوند. می­ توانیم جهت یادآوری سوره­ فلق راجع به مشکلاتی که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و تغذیه ­ای به وجود می­ آیند، با دانش­ آموزان گفتگو کنیم.

5.     در صفحه­ ۱۰۶ انواع مشکلاتی را که به واسطه­ انسان‌ها در زیستگاه‌های طبیعی ایجاد میشوند، مطالعه می­ کنیم. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به این موضوع از دانش­ آموزان بخواهیم که سوره­ فلق را همخوانی کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید