Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره فلق و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.       در صفحه­ ۵۹ می­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که انس با قرآن می­تواند حلّال مشکلات ما باشد؛ زیرا همه قوانین رفع مشکلات را به ما یاد می‌دهد.

 

2.       در پیام قرآنی صفحه­ ۷۴ می­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که نیکی به پدر مادر یکی از بهترین راه حل‌ها برای ممانعت از بروز بسیاری از مشکلات است.

 

3.       در ابتدای صفحه ۹۰ حدیثی از پیامبر ذکر شده است؛ قرآن را بخوانید و از آن کمک بگیرید. این حدیث نشان دهنده حلّال بودن قرآن در تمام مراحل و مشکلات زندگی می­باشد. می­توانیم بعد از خواندن این حدیث و گفتگو درباره آن، سوره مبارکه فلق را با دانش­آموزان بخوانیم.

 

4.       در صفحه­ ۱۰۴ داستان مبارزه حضرت موسی علیه‌السلام با جادوگران را مطالعه می­کنیم. ایشان برای اینکه ثابت کنند خدایی جز خدای یگانه وجود ندارد، در مقابل فرعون و جادوگران ایستادگی کرد و توانست حقانیت خود و خدای خود را ثابت کند. ایستادگی پیامبر در مقابل فرعون و جادوگران می­تواند یادآور مفهوم سوره مبارکه فلق و حل نمودن یک مشکل باشد.

 

5.       پیام قرآنی صفحه­ ۱۱۰ درمورد مشورت کردن است. گفتگو راجع به مشورت با اشخاص با ایمان و با تجربه به عنوان یک راه حل مهم در حل مشکلات، بستر مناسبی برای مرور مفهوم سوره فلق است.

 

 

6.       در داستان صفحه­ ۱۱۷، ماجرای مواجه حضرت علی علیه‌السلام و سپاهیان ایشان با دشمنان اسلام و ایستادگیشان در مقابل آنها به عنوان بهترین راه حل بیان شده است. این داستان می­تواند بستری برای بازگو کردن مفهوم سوره مبارکه فلق برای دانش ­آموزان باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید