Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس هدیه‌های آسمان پایه دوم

سوره فلق و درس هدیه‌های آسمان پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.   در داستان صفحه­ ۳۸، داستان کودک با ادبی را می­ خوانیم که به نزد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله می ­رود. می­ توانیم پس از خواندن این داستان به دانش ­آموزان بگوییم که داشتن ادب ما را از دچار شدن به بسیاری از مشکلات نجات می­ دهد. سپس از آنها بخواهیم که سوره فلق را با هم بخوانند.  

 

2.  در صفحه­ ۶۴، داستان برخورد مهربانانه­ امام حسن علیه‌السلام را با فردی خشمگین و بداخلاق مطالعه می­ کنیم. خواندن این داستان بستر مناسبی برای یادآوری سوره فلق است؛ چرا که خوش‌اخلاقی بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

3.       در داستان صفحه­ ۷۶، نحوه برخورد مناسب علی و پدرش با مشکل کثیف بودن محیط زیست را مطالعه می­کنیم که نتیجه­ آن داشتن محیطی زیبا با مناظری چشم‌نواز خواهد بود. خواندن این داستان می ­تواند بهانه‌ای برای یادآوری مفهوم سوره­ فلق به دانش ­آموزان باشد.

 

4.       در صفحه­ ۸۴، دانش ­آموزان با راز خوشبختی از زبان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله آشنا می­شوند. می ­توانیم در ادامه­ خواندن این داستان به دانش­ آموزان بگوییم که اگر همیشه راست بگویند به بسیاری از مشکلات دچار نخواهند شد و این راز خوشبختی است، تا به این واسطه مفهوم سوره فلق را به آنها یادآوری کرده باشیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید