Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس علوم پایه دوم

سوره فلق و درس علوم پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.       در ایستگاه تفکر صفحه­ ۱5، یادداشت برداری به عنوان راهکاری برای بیان دقیق مشاهدات و جلوگیری از فراموشی آنها معرفی شده است. این مطلب می­تواند بهانه‌ای برای یادآوری مفهوم سوره­ فلق باشد. 

 

 

 

2.       در فصل 2 صفحات ۱6 تا 20، گفتگوهایی که بین دانش ­آموزان راجع به راه‌های پیشگیری از آلودگی هوا، آسیب به طبیعت و حیوانات و اسراف آب آشامیدنی شکل می­گیرد، بستر مناسبی برای مرور سوره­ فلق است.

3.       در انتهای صفحه ۳۶، باید با دانش ­آموزان درباره­ اهمّیت درخت‌کاری در حفظ خاک در برابر صدمات حاصل از طوفان، گفتگو کنیم. این مطلب می­تواند بهانه‌ای برای یادآوری سوره­ فلق به دانش­ آموزان باشد.

 

 

4.       در صفحه­ ۳۹ در مورد چگونگی کنار آمدن افراد نابینا با مشکل خود با دانش ­آموزان  گفتگو می­کنیم. می­توانیم پس از این گفتگو سوره فلق را با آنها هم‌خوانی نماییم.

 

5.       گفتگو کنید صفحه­ ۵۵ می­ تواند بهانه‌ای برای ارائه­ راهکار جهت جلوگیری از بروز مشکل آلودگی صوتی و آلودگی هوا و همچنین یادآوری مفهوم سوره­ فلق باشد.

 

6.       در صفحه­ ۵۷ با دانش ­آموزان راجع به این موضوع گفت و گو می­کنیم که اگر می­خواهیم از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به خودمان و محیط زیست جلوگیری شود باید از شکستن شاخه­ های درختان برای تهیه هیزم و درست کردن آتش پرهیز کنیم. به این واسطه می­توانیم سوره­ فلق را برای دانش ­آموزان یادآوری کنیم. همچنین در صفحه 59 استفاده از صفحات خورشیدی به عنوان راهکاری برای جلوگیری از مصرف سوخت پیشنهاد شده است.

 

7.       در صفحه­ی ۶۲ و 63 دانش ­آموزان یاد می­گیرند که بیشتر اوقات می­توانند با استفاده از وسایل دور ریز خیلی چیزها بسازند. پس یک راهکار مناسب برای پس انداز پول و جلوگیری از تولید زباله، استفاده از وسایل دور ریز است. این مطلب می­تواند بستری برای مرور سوره­ فلق فراهم کند.

8.       در صفحه­ ۸۰ راهکارهایی برای داشتن دندان‌های سالم بیان شده است. می­توانیم برای جلب کردن توجه دانش ­آموزان به سوره­ فلق به آنها بگوییم که اگر به این توصیه ها عمل کنند، هرگز دچار مشکلات مربوط به دندان نخواهند شد.

 

 

9.       در صفحه­ ۹3 دانش ­آموزان می ­آموزند که راه پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی که منجر به اسراف نیز می­شود، کسب اطلاعات در مورد نحوه نگهداری خوراکی‌های مختلف است. در این صفحه می­توانیم پس از گفت و گو راجع به این موضوع سوره فلق را با هم بخوانیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید