Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس قرآن پایه اول

سوره فلق و درس قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.     در صفحه 27 داستان نان، می­توانیم دانش­آموزان را با یکی از مشکلاتی که ممکن است کشاورز با آن روبرو شود و راه‌حل ساده­ آن آشنا کنیم. ممکن است پرنده‌ها به محصولات مزرعه آسیب برسانند، کشاورز به منظور جلوگیری از آن یک مترسک را در میان مزرعه قرار می­دهد. به همین راحتی!

 

2.     در صفحه 28 از باران به عنوان یکی از نعمتهای خداوند نام برده شده است. می­­توانیم با دانش ­آموزان راجع به وقتی که بیرون از خانه هستیم و ناگهان هوا بارانی می­شود و راه‌حل­ های برخورد با آن صحبت کنیم.

اول-۲۸

3.     در صفحه 49 دانش­آموزان باید با کمک والدین خود یک رحل درست کنند. درست کردن رحل نمونه‌ای از برخورد با یک مشکل است. می­توانیم به دانش ­آموزان یادآوری کنیم که می­توانند برخی از مشکلات خود را با استفاده از وسایلی که در دسترسشان است به راحتی حل کنند و نیازی به امکانات بیشتر نیست.

4.     پیام قرآنی صفحه 59 در مورد رعایت نظافت است. این توصیه­ بهداشتی راه‌حلی مناسب برای رفع بسیاری از بیماری­ها و نیز پیشگیری از ابتلا به بیماری است؛ چرا که بیماری نیز یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن روبرو شویم.

5.     در پیام قرآنی صفحه 65 و 67  از علم آموزی به عنوان کلید رسیدن به خواسته‌ها و حل مشکلات صحبت شده است. می­توانیم با دانش ­آموزان راجع به اینکه درس خواندن و یادگیری مطالب جدید به حل بسیاری از مشکلات ما کمک می­کند صحبت کنیم.

6.     در یادآوری 2 صفحه 79 راجع به کارهای خوب متعدد از جمله نیکی و احسان به والدین صحبت شده است. می­توانیم به این بهانه با دانش ­آموزان راجع به اینکه احسان به والدین بسیاری از مشکلات را حل می­کند و بالعکس؛ نیکی نکردن به آنها انسان را دچار مشکلاتی می­کند، صحبت کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید