Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس فارسی پایه اول

سوره فلق و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1.  در صفحه­ 3 تصویر کودکی که در حال بازی و خانه‌سازی است مشاهده می­شود. ساختن به گونه‌ای که از خراب شدن خانه جلوگیری شود، نمونه‌ای از حل مسئله است که نیازمند تمرکز بالاست. بنابراین داشتن دقت و تمرکز برای انجام کارها راهی برای پیشگیری از بروز مشکلات است.

2.     در صفحه­ 6 می­توانیم این موضوع را مطرح کنیم که رعایت بهداشت راه حلی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها است.

فارسی_اول-۶

3.     در صفحه­ 15 تصویر کودکی را در بوستان مشاهده می­کنیم که در حال ریختن زباله­ خود به سطل زباله­ است. می­توانیم به این واسطه کثیف شدن طبیعت را به عنوان یک مشکل و جمع‌آوری زباله‌ها و ریختن آنها را به درون سطل زباله، راه حل بسیار ساده­ آن مطرح کنیم تا به این واسطه مفهوم سوره فلق را به دانش ­آموزان یادآوری کرده باشیم.

4.     در صفحه­ 17 بخش به دوستانت بگو، یک مشکل مطرح شده است. دانش ­آموزان باید بگویند اگر دیدند جوجه­ پرنده ­اى روى زمین افتاده است، چه میكنند. گفت و گو راجع به راه حل این مشکل می­تواند بهانه­ خوبی برای هم­‌خوانی سوره­ فلق باشد.

5.     در صفحه­ 29 بخش به دوستانت بگو، دو مسئله که ممکن است دانش ­آموزان با آن روبرو شوند مطرح شده است؛ جلوگیری از خیس شدن در یک روز بارانی و نحوه­ برخورد در صورت قطع شدن آب منزل. گفتگو راجع به این موضوع­ ها می­تواند بستری مناسب برای یادآوری شیرینی حل مسئله و سوره­ فلق باشد.

 

6.     در صفحه­ 36 بخش به دوستانت بگو، مسئله‌ای راجع به چگونگی تمیز نگه داشتن کلاس مطرح شده است. راه‌حل­ هایی که توسط دانش ­آموزان ارائه می­شود می­تواند بهانه­ ای برای یادآوری مفهوم سوره­ فلق باشد.

7.     در صفحه­ 53 بخش به دوستانت بگو، دو مسئله که ممکن است دانش ­آموزان با آن روبرو شوند، مطرح شده است؛ چگونگی مراقبت از خود در کنار دریا و چگونگی تمیز نگه داشتن اتاقشان. گفتگو راجع به این مسائل می­تواند بستری مناسب برای یادآوری سوره­ فلق باشد. 

8.     در صفحه­ 88 چند نمونه از رفتارهایی که نشان ­دهنده­ ادب هستند بیان شده است. می­توانیم به دانش ­آموزان یادآوری کنیم که رفتار از روی ادب راه‌حل پیشگیری از مواجه شدن با بسیاری از مشکلات است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید