Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره فلق و درس علوم پایه اول

سوره فلق و درس علوم پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره فلق نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه فلق اشاره کنیم. 

1. در صفحه­ 12 دانش ­آموزان به خوب نگاه کردن به گوجه فرنگی دعوت شده‌اند. می­توانیم در این بخش به آنها بگوییم برای اینکه مشکلات را به شکلات تبدیل کنیم، باید به خوبی به آنها توجه نماییم تا آنها را بشناسیم.

2. در صفحه­ 15 و 16 به انواع حس‌ها پرداخته شده؛ سپس در مورد اینکه برخی افراد نابینا و ناشنوا هستند صحبت شده است. می­توانیم ضمن هم‌خوانی سوره­ فلق با ­ دانش­ آموزان راجع به اینکه چگونه این افراد مشکل خود را حل کرده‌اند، صحبت کنیم.

3. در درس 3 صفحه­ 18 به تنوعی از نکاتی اشاره شده است که اگر آنها را رعایت کنیم زندگی سالمی خواهیم داشت. خوب است به دانش ­آموزان یادآوری نماییم که رعایت هر یک از این نکات به سهم خود برای پیشگیری از بروز مشکلاتی مثل بیمار شدن ارزشمند هستند. همچنین مراجعه به پزشک راه حل بسیار خوبی برای زمان­هایی است که بیمار می­شویم.

 4. در درس 4 صفحه­ 26 (همچنین درس5 صفحه 34)، اطلاعات متعددی راجع به انواع جانوران و گیاهان به دانش ­آموزان داده شده است. می­توانیم به بهانه­ یادگیری موارد جدید به آنها یادآوری کنیم که کنجکاوی در مورد شناخت مخلوقات خداوند آنها را به مطالعه­ بیشتر وادار می­کند و به این واسطه به بسیاری از مشکلات حاصل از ندانستن دچار نخواهند شد.

5. صفحه­ ی 47 در مورد مشکل آلودگی آب‌ها مطلبی را بیان کرده است و از دانش­ آموزان خواسته شده که برای جلوگیری از آن راه حلی بیان کنند. گفتگو راجع به این موضوع، بستری مناسب برای هم‌خوانی سوره فلق فراهم می­کند.

6. در صفحه­ 58 و 59 راجع به کاربرد ابزار مختلف صحبت شده است. شناخت کاربرد هر چیز و استفاده­ صحیح و به جا از آن موجب می­شود که مشکلات را به راحتی با استفاده از ابزار مناسب حل کنیم.

 7. در صفحه­ 65 دانش ­آموزان با تبدیل خاک به گل، چیزهایی را که دوست دارند، می­سازند. این کار نمونه ­ای از حل مسئله و بهانه ­ای مناسب برای هم خوانی سوره فلق است.

8. در صفحه­ 76 در مورد راه­ های مختلف گرم کردن محیط با دانش آموزان گفتگو می­شود. می­توانیم از بستری که با این گفت و گو ایجاد می­شود برای یادآوری مفهوم سوره فلق استفاده کنیم.

9. در انتهای صفحه­ 97 علی و امیر حسین می‌خواهند گیره‌ها را از درون یک بطری آب خارج کنند. راه‌حل­ هایی که دانش­ آموزان برای حل این مشکل ارائه می­دهند، بستر مناسبی را برای مرور و هم‌خوانی سوره­ فلق فراهم می­کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید