Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آموزش قرآن۶

آموزش قرآن۶

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. پیام قرآنی صفحه 14، اولین آیه سوره مبارکه فتح و در ارتباط با فتح مکه است. جا دارد که در این بخش، داستان فتح مکه خوانده و یا یادآوری گردد و سوره نصر را یک یا چند نفر از دانش‌آموزان بخوانند

2. اولین فعالیت صفحه 35، در ارتباط با فتح و یاری دین است. در تدریس این صفحه نیز می‌توان از مرور سوره نصر و یاد‌آوری مفهوم آن کمک گرفت.

3. در داستان صفحه 67 می‌توانیم از دانش‌آموزان بخواهیم توضیح دهند کدامیک از این دو نفر به دین خدا یاری رساندند.

 

4. در صفحه 70 که داستان مباهله آمده، تصویری از یاری رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) ایشان نشان داده شده است. پیشنهاد می‌شود از دانش‌آموزان بخواهیم نمایشنامه‌ و یا متنی در ارتباط با این داستان ترجیحا به شکل گروهی بنویسند.

5. در صفحات 84 و 85 که تصاویری از “حزب الله” و “حزب الشیطان” آمده است، زمان خوبی برای پرسش این سوال از دانش‌آموزان است که چه ارتباطی بین سوره نصر و حزب الله وجود دارد؟ چگونه بعضی افراد و گروه‌ها در زمره حزب الله هستند و برخی نیستند؟ آیا امام حسین(ع) و یاران ایشان که در راه خدا جنگیدند و شهید شدند، به موفقیت و پیروزی رسیدند؟

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید