Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

هدیه های آسمان۵

هدیه های آسمان۵

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. صفحه 9 کتاب هدیه‌های آسمان، چند نمونه از مصادیق دین‌داری را ذکر کرده است. این صفحه می‌تواند بستری برای مرور سوره‌ نصر جهت یاد‌آوری مفاهیم آن در سال‌های پیش باشد.

2. درس پنجم که از صفحه 30 آغاز می‌شود، مصادیق متعددی از رفتار و اعمال پیامبر(ص) را آورده است. وارد شدن این نکات دینی در زندگی هریک از دانش‌آموزان، ورود آنها به دین و یاری نمودن آن است. همچنین بهتر است دانش‌آموزان در این مقطع سنی یکدیگر را به انجام این نکات توصیه نمایند و به صورت جمعی به آنها عمل کنند.

3. در صفحه 39 درس “مال مردم”، چند روایت از رعایت حقوق دیگران آمده است. در همه روایت‌ها یک نفر کار اشتباهی انجام می‌دهد و دوستی دارد که کار اشتباه را به او تذکر می‌دهد. این درس، درس مناسبی برای بیان سوره نصر در این پایه است؛ از این جهت که یک نفر خود کار اشتباه را انجام نمی‌دهد و طرف مقابل را نیز به انجام یک کار دینی و درست توصیه می‌کند. دقیقا هدفی که برای این پایه مورد نظر است.

4. درس صفحه 44 نیز چند نمونه از دستورات دینی را بیان کرده است. دانش‌آموزان ضمن خواندن سوره نصر در کلاس، می‌توانند با هم قراری جمعی بگذارند که یک یا چند مورد از این موارد را در جمعه‌ای که می‌آید، عمل نمایند.

5. درس نهم در صفحه 58 در مورد عید غدیر و نیز موقعیتی مناسب برای ذکر سوره نصر و مفهوم آن در این پایه است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید