Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آموزش قرآن۵

آموزش قرآن۵

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 5 کتاب درسی قرآن، همه دانش‌آموزان در حال تلاوت قرآن هستند. همانطور که قبلا بیان شد، خواندن قرآن یاری دین است و می‌توان به دانش‌آموزان گفت علاوه بر اینکه خودشان به این امر اهتمام می‌ورزند، دیگران را نیز به خواندن قرآن و وارد نمودن آن در زندگی روزانه تشویق نمایند. این مورد در همه صفحاتی که تحت عنوان “خواندن از روی قرآن کامل” آمده است، عمومیت دارد.

2. پیام قرآنی صفحه 40، درمورد وفای به عهد و از جمله موارد دینی و رعایت این نکته از دین است. خوب است دانش‌آموزان بدانند که اگر عهدی می‌بندند و به آن پایبند می‌مانند، درواقع به یک دستور دینی عمل کرده‌اند.

3. در صفحه 48 پیامی قرآنی مبنی بر همکاری با دیگران در خوبی‌ها و عدم همکاری در بدی‌ها ذکر شده است. پنجمی‌ها باید تلاش کنند هم خودشان در زمینه انجام کارهای خوب و دین‌دارانه پیش‌قدم شوند و هم دیگران را در این امور با خود همراه نمایند.

4. پیام قرآنی صفحه 82 نیز که درمورد ایجاد صلح و آشتی بین افراد است، از جمله مصداق‌های عمل به دین است.

5. پیام قرآنی صفحه 100 با موضوعیت پرسیدن سوال از اهل ذکر است؛ دانش‌آموزان باید بدانند سوالات دینی خود را از کسانی که اهل دین و اهل علم هستند بپرسند و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید