Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

علوم۴

علوم۴

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. درس سوم که از صفحه 15 آغاز می‌شود درمورد انرژی است. با دو رویکرد می‌توانیم این درس را به سوره نصر مرتبط بدانیم؛ اول بحث انرژی جسمانی خودمان که باید صرف پرداختن به امور دینی و در راه یاری دین باشد و دیگری انرژی‌هایی که خداوند در طبیعت قرار داده است که استفاده بهینه و درست از آنها مصداق دین‌داری و یک رفتار دین‌دارانه است.

2. درس هشتم که از صفحه 59، در ارتباط با آسمان و سیارات است. خوب است دانش‌آموزان بدانند بررسی و پژوهش درمورد پدیده‌های طبیعی برای افزایش علم و دانش، یک کار دین‌دارانه است و بهتر است برای مطالعه کتب و منابع علمی برنامه‌ریزی داشته باشند.

3. در صفحه 82 سوالی مطرح شده: “سهم شما در حفظ سلامت بدن خود چیست؟” مراقبت از بدن و سالم نگه داشتن آن، از توصیه‌های دین و از جمله امور دین‌دارانه است؛ داشتن نظم و برنامه‌ریزی برای رعایت بهداشت و سلامت بدن مانند تغذیه مناسب، خواب به‌موقع و کافی، نوشیدن آب، بازی نکردن در هوای آلوده و مواردی از این قبیل درواقع عمل به یک دستور دینی است و کسی که جسم سالم‌تر و سرحال‌تری داشته باشد بهتر می‌تواند در یاری‌رسانی به دین خدا حاضر شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید