Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

ریاضی۴

ریاضی۴

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 41 کتاب ریاضی، تمرینی با محوریت سفر اربعین آمده است. ضمن یادآوری سوره نصر در این بخش از کتاب، می‌توانیم به دانش‌آموزان بگوییم هریک از مسلمانان می‌توانند سفر اربعین را در برنامه زندگی خود قرار دهند و در این سفر که از جمله شعائر دینی است حضور و مشارکت داشته باشند.

2. در صفحه 51 تمرین دوم، امین برنامه روزانه خواندن قرآن دارد. برنامه‌ریزی برای تلاوت قرآن به عنوان یک امر دین‌دارانه مهم و ارزشمند، می‌تواند از جمله کارهای اصلی دانش‌آموزان در این پایه باشد.

3. در آغاز صفحه 66 فعالیتی با مضمون کمک و فعالیت برای برپایی جشن میلاد پیامبر(ص) آمده است. برنامه داشتن دانش‌آموزان برای شرکت در چنین جشن‌هایی و مشارکت در آن، عمل به مفهوم سوره نصر در پایه چهارم است.

4. تمرین ششم در صفحه 71، همانند مورد شماره دو است؛ علی که در ماه رمضان برنامه‌ریزی کرده تا کل قرآن را ختم نماید با این کار در یاری‌رسانی به دین خدا مشارکت نموده است.

5. در صفحه 89 دانش‌آموزان مدرسه در حال خواندن نماز جماعت هستند. در این صفحه ضمن یادآوری مفهوم سوره نصر و خواندن آن، می‌توانیم با گفتگو با دانش‌آموزان کلاس خود، آنها را تشویق کنیم تا برای نماز خواندن، رفتن به مسجد و شرکت در نماز جماعت به همراه خانواده خود برنامه‌ریزی نمایند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید