Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

فارسی۴

فارسی۴

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 54 کتاب فارسی، درسی درمورد آرش کمانگیر آمده است و در آن حبّ وطن و خدمت به آن به زیبایی بیان شده است. می‌توانیم ضمن تدریس این بخش از کتاب، به دانش‌آموزان یاد بدهیم خدمت به کشور نیز از جمله امور دینی است و خوب است هر یک از بچه‌ها فکر کنند هم‌اکنون و در همین سن چه خدمتی به کشور خود می‌توانند ارائه دهند.

 

2. در صفحه 80 سرگذشت جبار باغچه‌بان آمده است. مردی که عمر خود را صرف خدمت به مردم و کشور کرد. این مورد همانند مورد فوق است.

3. در صفحه 87، شعر “علی ای همای رحمت” و معرفی امیرالمؤمنین(ع) به عنوان یکی از بهترین یاوران دین خدا، زمینه‌ای برای خواندن و پرداختن به مفهوم سوره مبارکه نصر است.

4. در صفحه 88 داستانی از زندگی شهید حسین خرازی آمده و این مورد نیز مانند موارد 1 و 2 و در ارتباط با نسبت خدمت به کشور و دین‌داری است.

5. شعر صفحه 94 نیز با موضوع جنگ و رزمندگان اسلام، هم‌راستا با موارد فوق می‌باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید