Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

هدیه های آسمان۴

هدیه های آسمان۴

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. درس سوم در صفحه 20 کتاب هدیه‌های آسمان، درمورد مساجد است و مطابق توصیه کتاب، بهتر است این درس در مسجد تدریس گردد؛ هم‌زمان نیز می‌توان سوره نصر را در این قسمت تدریس یا مرور کرد؛ ضمنا از دانش‌آموزان خواست برنامه ای جهت شرکت در نماز جماعت برای خود تنظیم نمایند.

2. درس پنجم در صفحه 36 درمورد آزار ندادن همسایه است و به توصیه پیامبر(ص) درمورد مراعات حال همسایه اشاره دارد. بهتر است عمل به توصیه پیامبر و رعایت حال دیگران از جمله برنامه‌های زندگی دانش‌آموزان شود تا بدین شکل به صورت عملی سوره نصر در این بُعد زندگی ایشان جاری شود.

3. درس هشتم در صفحه 52، ماجرای دعبل و علاقه‌اش به امام رضا(ع) نقل شده است. داشتن محبت قلبی نسبت به ائمه و احترام به آنها بخش مهمی از امر دین‌داری است. دانش‌آموزان در این پایه به توصیه معلم و به کمک و همراهی والدین خود می‌توانند برنامه‌ای جهت رفتن به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) در طول سال تنظیم نمایند.

4.صفحه 70 که صحبت از برگزاری جشن مبعث و برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف برای برپایی آن به میان می‌آید زمان بسیار مناسبی برای تدریس یا مرور سوره نصر است.

5. درس سیزدهم در صفحه 84 در ارتباط با صله رحم است. پدر در این داستان دفترچه یادداشتی دارد که برای سر زدن به اقوام و آشنایان در آن برنامه‌ریزی می‌کند. می‌توانیم از این موقعیت استفاده کنیم، سوره نصر بخوانیم، صله رحم را به عنوان یک امر دینی به کودکان آموزش دهیم و برنامه‌ داشتن برای آن را به آنها بیاموزیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید