Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

آموزش قرآن۴

آموزش قرآن۴

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 36 کتاب درسی قرآن، تصویری از آمدن امام خمینی(ره) قرار گرفته است. انقلابی بودن و پیروی از ایشان، در مسیر دین قرار گرفتن است و از جمله مواردی است که دانش‌آموزان پایه چهارم می‌توانند در برنامه زندگی خود لحاظ کنند.

2. در صفحه 52 داستانی از حضرت مریم(س) و حضرت زکریا(ع) آمده است. مطالعه سرگذشت پیامبران و اولیاء الهی می‌تواند زمینه مساعدی را برای دین‌داری دانش‌آموزان فراهم نماید. ضمن بیان این نکته یعنی تشویق و توصیه به مطالعه این دست سرگذشت‌ها و ماجراها، می‌توانیم سوره نصر را در کلاس بخوانیم و مرور کنیم.

3.پیام قرآنی صفحه 59 که درمورد انفاق است، موقعیت مناسبی برای قرار دادن مقوله انفاق در برنامه زندگی کودکان به عنوان یک کار دین‌دارانه است.

4. در صفحه 85 چند دعای قرآنی آمده است؛ خوب است به دانش‌آموزان یادآوری شود دعا کردن برای دیگران یک کار دین‌دارانه پرافتخار است که می‌تواند جزء برنامه روزانه هرکس قرار بگیرد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید