Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

مطالعات اجتماعی۳

مطالعات اجتماعی۳

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحات 19و 20 کتاب مطالعات اجتماعی، داستان خوبی درمورد کمک کردن یک دختربچه به مادربزرگش و محبت متقابل مادربزرگ و نوه آمده است. احترام به بزرگ‌ترها از جمله بهترین و مهم‌ترین امور دین‌دارانه است که بسیار به آن سفارش شده و از این طریق می‌توان دین خدا را نیز یاری نمود.

2.

  1. درس هشتم که از صفحه 24 آغاز می‌شود درمورد همکاری افراد با یکدیگر است. به طور کلی همکاری، کمک و یاری رساندن به دیگران، خود از مهم‌ترین و قابل‌‌توجه‌ترین مسائل دین‌داری است.

3. درس دوازدهم از صفحه 36، درمورد درست مصرف کردن و دوری از اسراف است. در بعضی موقعیت‌ها اسراف نکردن بهترین کار دین‌دارانه‌‌ایست که افراد می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و به این شکل دین خدا را یاری نمایند. داستان “یک تصمیم خوب” در صفحه 39 زمان مناسبی برای سوره مرور نصر و یاد‌آوری مفهوم آن در پایه سوم است.

4. درس بیست و سوم از صفحه 70، در ارتباط با رعایت برخی نکات ایمنی است. دانستن نکات ایمنی در همه جا ضروری است؛ از جمله به هنگام مشارکت و انجام کارهای دین‌دارانه.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید