Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

ریاضی۳

ریاضی۳

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 64 کتاب ریاضی، طاها برای جشن میلاد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بسته‌های شکلات درست کرده است. تهیه رزق خوراکی و پخش آن در چنین مناسبتی، یاری نمودن دین خداست. ضمن اینکه خواهر طاها در محاسبه پخش بسته‌ها به او کمک می‌کند و این امر نیز درواقع یاری دین است؛ چرا که کمک به دیگران در انجام کارهای دین‌دارانه، خود نیز یاری دین محسوب می‌گردد.

2. در تمرین 9 صفحه 77، شرکت نمودن اهالی روستا در نماز جماعت و رفتن به مسجد، انجام دادن کاری دین‌دارانه و یاری دین خداوند است.

3.در صفحه 95، مادر سمیه برای جشن تکلیف دخترش جانمازی دوخته است. همین که مادر سمیه به نمازخوان شدن دخترش کمک می‌کند، یاری‌رسانی به دین است.

4. در صفحه 138 تمرین 3، آمده است که احمد روزی ده آیه قرآن می‌خواند و خواندن قرآن از جمله امور افتخارآمیزی است که در جهت کمک به دین خداوند می‌باشد.

5. صفحه 147 تمرین 2، مانند مورد شماره 1 است. طاها برای جشن نیمه شعبان بسته‌های شکلات تهیه می‌کند تا پخش نماید. او با این کار خود به دین خدا یاری رسانده است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید