Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

هدیه های آسمان۳

هدیه های آسمان۳

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. در صفحه 18 کتاب هدیه‌های آسمانی، داستان حضرت ابراهیم(ع) در مقابل نمرود آمده است که می‌خواست او را به دین دعوت کند. دعوت دیگران به دین خدا، مشارکتی اساسی و مهم در یاری نمودن دین است.

2. درس پنجم در صفحه 24، درمورد تشکیل یک هیئت عزاداری در ماه محرم است. همراهی و کمک در برپایی هیئت‌های دینی و مذهبی، یاری پرافتخاری در مسیر دین خداست.

3. درس سوم در صفحه 30، داستان حمایت حضرت زینب(س) از امام حسین(ع) در مقابل یزید و دشمنان امام حسین است. همراهی با امام و دشمنی با دشمنان امام، همان دین‌داری و یاری رساندن به دین است.

4. داستان صفحه 38، جشن تکلیف، کاملا متناسب با سوره مبارکه نصر در پایه سوم است؛ محدثه که نامه‌ای را از سوی مدیر آورده و برای دوستانش می‌خواند درواقع در برپایی هرچه بهتر جشن کمک می‌نماید. شرکت بچه‌ها در جشن تکلیف و خواندن نماز جماعت، از مصادیق مشارکت در امور دینی است.

5. درس چهاردهم در صفحه 72، درمورد محبت حضرت زهرا(س) به پدر خویش، رسول خدا، داستانی آمده است. ابراز محبت نسبت به پیامبر(ص) از جمله مصادیق دین‌داری و یاری دین خداوند است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید