Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

علوم۱

علوم۱

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره نصر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه نصر اشاره کنیم. 

  1. فصل سوم کتاب در ارتباط با بهداشت و نظافت فردی و نکاتی در مورد حفظ سلامت جسمانی است. رعایت نکات بهداشتی در خانه و مدرسه و کمک به تمیز نگه داشتن مدرسه (در صفحه 21)، مشارکت در انجام کارهای خوب است.

2. در صفحه 46 موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب مطرح می‌شود. آب مایه حیات است و لازم است همه ما برای استفاده درست از این نعمت الهی، یکدیگر را یاری کنیم. کمک به صرفه‌جویی در مصرف آب یک کار ارزشمند و افتخارآمیز است. می‌توانیم در این درس علوم با بچه‌ها قرار بگذاریم که هم خودشان آب را اسراف نکنند و هم با احترام، از پدر و مادر خود خواهش کنند که مراقب صرفه‌جویی در مصرف آب باشند؛ سپس از آنها بخواهیم در حالی که به این کار مهم افتخار می‌کنند، دست یکدیگر را بالا بگیرند و سوره نصر را بخوانند.

3. در صفحه 65، حسین و امیر به هم کمک می‌کنند تا گِل درست کنند و با آن چیزهای گوناگون گلی بسازند. کمک و مشارکت آنها در انجام یک کار خوب، زمینه‌ای برای خواندن و مرور سوره نصر است.

4. در صفحه 87 مشارکت بچه‌ها در انجام یک آزمایش علمی به عنوان یک کار خوب، هم‌راستا با مفهوم سوره نصر در این پایه است.

5. در صفحه 91، کمک‌رسانی چند نفر به یک راننده برای راه انداختن ماشین او، هم‌یاری و مشارکت در انجام یک کار خوب است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید