Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

پیشنهاد فعالیت ماه رمضانی

پیشنهاد فعالیت ماه رمضانی

آموزگاران عزیز سلام

امیدواریم ماه مبارک رمضان با نشاطی را شروع کرده باشید و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه الهی باشد. ماه رمضان ماه نزول قرآن است و انس بیشتر با قرآن در این ماه تاثیری متفاوت با سایر ماه ها برای ما دارد. بیایید این ایام مبارک را فرصت ویژه‌ای برای انس بیشتر دانش‌آموزانمان با قرآن بسازیم. در این راستا برای کلاس‌های فهم قرآنی یک پیشنهاد شیرین داریم 🙂 این بار بچه ها، در نقش یک مربی، به معرفی سوره ها می پردازند!



 آموزش سوره های فهم قرآن به دانش آموزان دیگر:

روش کار به این صورت خواهد بود که از بچه ها بخواهید یک یا هر چند تا از سوره های کار شده در کلاس(به شیوه فهم قرآن) را انتخاب کرده و با خلاقیت و بیان خودشان به معرفی آن سوره به دوستان، اقوام و آشنایان هم سن خود بپردازند. فکرکنند خودشان معلم قرآن هستند و میخواهند پیامی که از هر سوره در کلاس یادگرفته‌اند و در زندگی خودشان مشاهده کرده‌اند را به دوستشان منتقل کنند تا او هم بتواند در اتفاق‌هایی که برایش می‌افتد پیام سوره‌ها را ببیند.

این آموزش می تواند حضوری، تلفنی، پیام صوتی در پیام رسان های مختلف، کلیپ یا …. باشد و خاطره‌شان از این معلمی قرآن و آنچه در تدریس قرآن گفته‌اند یا اگر اتفاق جالبی برایشان افتاده را برای شما بنویسند یا اگر از خودشان و دوستشان فیلم بگیرند و برایتان ارسال کنند. میتوانید در پایان ماه مبارک جشنواره‌ای از ارسالی‌های دانش‌آموزان برگزار کنید و  خاطره معلم قرآن شدن را برایشان به یاد ماندنی کنید.

گلچینی از کارهای دانش‌آموزان و بازخوردهایشان را هم میتوانید برای ما ارسال کنید تا در کانال فهم قرآن به نمایش بگذاریم.

 

پ.ن: شاید لازم باشد به بچه ها تاکید کنیم که آنچه از سوره به دوستان میگویند فقط خواندنخود سوره و همان پیامی باشد که در کلاس از سوره آموختیم و نیاز نیست سراغ جستجوی اینترنتی یا خواندن ترجمه سوره بروند. (چرا که در فهم قرآن-مخصوصا دوره اول دبستان- به سراغ ترجمه نمیرویم چون خطای در فهم برای بچه ایجاد میکند.)

اگر با دانش آموزانتان مکتوب در ارتباطید، از این متن پیشنهادی هم میتوانید برای اعلام استفاده کنید:(این متن متناسب با سوره های پایه اول است)

سلام بچه ها جونم.
ماه مبارک رمضان بر همگی مبارک باشه.

یادتون هست برای این که با سوره های *حمد*، *فلق*، *ناس*، *توحید*و *مسد* دوست بشیم چه کاری انجام می دادیم؟!

*دوست داری تو هم تو این ماه مبارک که ماه نزول قرآن هست یک نفر دیگه رو با این سوره ها آشنا کنی و این کار زیبا رو به حضرت رسول(ص) هدیه کنی؟*

اگر دوست داری پس دست به کار شو..

مثلا:
یک روز وقتی زنگ تفریح رفتی تو حیاط مدرسه و دیدی تعدادی از دوستانت دور هم نشستن و دارن خوراکی میخورن برو بهشون سلام کن و بگو که میخوای چی بهشون بگی..

یا اینکه برای پسرخاله، دختر عمو یا هر کدوم از اقوام و آشناها که هم سن شما هستن پیام صوتی ارسال کن…

یا وقتی افطاری خونه اقوام یا آشناهاتون دعوت شدید موقع افطار به دوستانت بگو میخوای یک چیز با ارزش بهشون بگی..

حتی میتونی از خودت فیلم بگیری، کلیپ درست کنی یا هر کاری که خودت دوست داری انجام بدی و یک یا چند نفر از دوستانت رو با سوره هایی که بلد هستی رفیق کنی…

من اطمینان دارم که تو یک معلم بی نظیری نتیجه کار رو حتما به من اطلاع بده عزیزم

خدا قوت و در پناه قرآن بمانید.

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید