Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

کارآگاه در مدرسه

کارآگاه در مدرسه

 

معلم بادانش آموزان مطرح می کند که قرار است همه شما در نقش یک کارآگاه دنبال موضوعی در مدرسه بگردید و آثار آن را پیدا کنید!

پس از جلب توجه آنها، معلم مطرح می کند که دانش آموزان گروه های چند نفره تشکیل بدهند و تا جلسه بعد، جاهای مختلف مدرسه را با دقت نگاه کنند و به دنبال “آثاری از افرادی که سالها پیش در این مدرسه حضور داشته اند، بگردند.”
و از این میان آثاری که نتایج مثبتی داشته است را یادداشت کنند.

راهنمایی به دانش آموزان: نه اینکه صرفا دنبال آثار دانش آموزان باشیم بلکه اثری از هرکسی با هر عنوانی که در مدرسه حضور داشته است.


در جلسه بعد درمورد مشاهدات دانش آموزان صحبت میکنیم و روی مواردی که بیان کننده کاری است که فردی سالها پیش انجام داده و امروز هم نتایج مثبت آن را می بینیم صحه می گذاریم و بیشتر صحبت می کنیم.
 و خودمان هم در پایان به نمونه هایی اشاره می کنیم: مثل درختی که در حیاط مدرسه کاشته شده و اثر کار باغبان آن در چندین سال پیش است، بنای مدرسه که حاصل کار بنای آن و اثر کار بانی مدرسه ساز آن است یا بخشی از مدرسه که در زمان مدیریت خانم فلانی تغییر داده شد و هنوز ما از آثار آن بهره مندیم یا حتی در نهایت می توانیم رفتار یا خوبی های تک تک افراد را اثر تربیت خوب مادرانشان بیان کرد و اینکه ما اثرکار آن مادر در چند سال پیش را می بینیم و….
و اینگونه باقی ماندن اثر اعمال به خوبی برای کلاس جا می افتد

اگر بچه ها به اثرات منفی که باقی مانده هم اشاره کردند، مثل خط و خشی که دانش آموزان سالهای پیش روی نیمکت ها یا دیوار کشیده اند، به باقی ماندن و ادامه دار بودن اثر این اعمال آنها توجه می دهیم و عبور می کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
Fallah.m

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید