Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

مهارت پاها

مهارت پاها

پس از انجام این بازی می­توانیم درباره مراحل انجام بازی و سخت و آسان بودن آن در مقایسه با بازی­هایی که تا به حال انجام داده­این گفتگو کنیم.

وسایل مورد نیاز: مقداری سنگ ریزه، دو عدد کارتن یا سطل

دو گروه تشکیل می شوند و در کنار هم به صف می ایستند.جلو هر گروه مقداری سنگ ریزه روی زمین ریخته می شوند،سنگ ریزه هایی که بتوان آنها را به راحتی با انگشتان پا جمع آوری کرد.

به فاصله ی چند متر آن طرف تر، برای هر گروه یک کارتن علامت گذاری شده قرار می دهند.همه ی بازیکنان کفش ها و جوراب ایشان را بیرون می آورند.از هر گروه یک نفر در خط شروع می ایستد.با شروع بازی تا آنجایی که می تواند با پنجه ی پاهایش از سنگ ریزه ها جمع می کند و به راه می افتد و آنها را در کارتن گروه خود می اندازد،به سرعت بر می گردد وبا دست به شانه ی نفر بعد می زند.او هم به نوبه ی خود تا آنجا که می تواند با پاهایش از سنگ ریزه ها جمع می کند و با راه رفتن اردک وار خود را به گروه می رساند و سنگ کنند،برنده اند. می توان در این بازی به جای سنگ از خرده پارچه استفاده کرد.ریزه ها را در آن می ریزد.

در پایان، وقتی همه ی افراد گروه به این ترتیب مسیر را طی کردند،سنگ ریزه های داخل کارتن ها شمرده می شوند.افراد گروهی که بیشترین سنگ ریزه ها را جمع کرده باشند برنده هستند.

در مرحله بعد هر گروه سنگ ریزه­های خود را در کارتن گروه مقابل می ریزد و گروهی که کارتن طرف مقابل را پر ترکنند،برنده اند. می توان در این بازی به جای سنگ از خرده پارچه استفاده کرد.