Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

داستان رهبر آینده آهوها

داستان رهبر آینده آهوها

به نام خدا

در جنگلی سرسبز و دور، آهویی زیبا به نام دٌم قهوه‌ای همراه پدر و مادر و گله بزرگ آهو‌ها زندگی می‌کرد. قرار بود به زودی در گله آهوها مسابقه بزرگ پَرِش، بین بچه آهوها برگزار شود. دٌم قهوه‌ای خودش را برای این مسابقه حسابی آماده کرده بود؛ او و بچه آهوهای دیگر از صخره‌های زیادی پریده بودند تا بتوانند در این مسابقه برنده شوند. یک روز بهاری مسابقه در کنار بلندترین صخره جنگل برگزار ‌شد. دٌم قهوه‌ای همراه دوستانش آهو کوچولو و دوشاخ و آهوهای دیگر در آنجا جمع شدند. مسابقه با علامت آهوی پیر آغاز شد. آنها با تمام توان و دقت پریدند و منتظر شدند آهوی پیر نتیجه مسابقه را اعلام کند!.

دٌم قهوه‌ای خیلی هیجان زده بود. در همان لحظه آهوی پیر گفت: برنده این مسابقه کسی نیست جز دٌم قهوه‌

دٌم قهوه‌ای از خوشحالی چنان پرشی کرد که از پرش مسابقه‌اش هم بلندتر بود. آهوی پیر جایزه دٌم قهوه‌ای را که بهترین و خوشمزه‌ترین علف جنگل بود، به او داد. آهوی پیر رو به بچه‌آهوها کرد و گفت: آفرین آهوهای زرنگ، درست است که این یک مسابقه بود و مسابقه هم همیشه یک برنده دارد، اما همه شما بچه‌های عزیزم در اولین مرحله بهترین و بزرگ‌ترین آهوی گله شدن، عالی بودید.

دٌم قهوه‌ای از حرف‌های آهوی پیر تعجب کرد و پرسید: مرحله اول بهترین آهو شدن؟ مگر این مسابقه چند مرحله دارد؟

آهوی پیر لبخند زد وگفت: سه مرحله، اولین مرحله تمرین پَرِش بود و شما یاد گرفتید به عنوان یک آهو، چطور پرشی بلند زیبا و دقیق داشته باشید.

دوشاخ پرسید: آهوی پیر مرحله دوم چیست؟

آهوی پیر گفت: مرحله دوم کمی سخت‌تر و مهم‌تر از مرحله اول است و باید برای آن تلاش بیشتری بکنید.

همه بچه آهوها با تعجب به آهوی پیر نگاه کردند. او ادامه داد: برای یک آهو خیلی مهم است که بتواند سریع و تند بدود، چون همه شما می‌دانید زندگی در جنگل گاهی خطراتی دارد و ما باید بتوانیم در مقابل حمله دشمن زندگی خودمان و دیگران را نجات بدهیم.

بچه آهوها که تازه متوجه حرف آهوی پیر شده بودند، صحبت‌هایش را تایید کردند. آهوی پیر گفت: پس دومین مرحله مسابقه این است که شما بتوانید سریع و چابک بدوید.

در همان لحظه یکی از بچه آهوها پرسید: پس مرحله سوم چه می‌شود؟

آهوی پیر گفت: مرحله سوم را کسی برنده خواهد شد که جنگل را خوب بشناسد و بهترین و سخت‌ترین جاهای زندگی در جنگل را بداند. کسی که همیشه مراقب همه چیز باشد، خوب از فکرش استفاده کند، با همه آهوها مهربان باشد، تا بتواند گله آهوها را رهبری کند.

همه آهوها از آهوی پیر به خاطر اجرای خوب مسابقه از او تشکر کردند. دٌم قهوه‌ای جایزه‌اش را با دوستانش تقسیم کرد و با هم‌فکری دوستانش برای بهترین آهو شدن برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دادند.

نویسنده: فاطمه جوهری