Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

قرائت سوره بلد

قرائت سوره بلد

خواندن سوره به عنوان مهم‌ترین شیوه مواجه کردن بچه‌ها با سوره مبارکه، حتی اگر زمان زیادی را به خود اختصاص ندهد، از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های فهم قرآن است. برای اینکه دانش‌آموزان، از خواندن و شنیدن سوره لذت ببرند می‌توانیم از روش‌های متنوع خواندن سوره بهره ببریم.

به عنوان مثال می‌توانیم خودمان سوره را برای بچه‌ها بخوانیم، یا یکی از دانش‌آموزان بخواند، یا ما بخوانیم و بچه‌ها تکرار کنند. یکی از بهترین روش‌ها نیز هم‌خوانی سوره توسط دانش‌آموزان است. هم‌زمان با هم‌خوانی یا شکل‌های دیگر خواندن سوره، می‌توانیم فعالیت‌هایی متناسب با مفهوم سوره انجام دهیم. در ادامه چند سبک برای خواندن سوره پیشنهاد می‌شود. برخی از این روشها بدون تغییر و برخی نیز با تغییراتی در فضای آموزش مجازی قابل اجرا هستند.

  • نحوه‌ی کشیدن تصویر زیر را که چون چند مرحله ای و سخت است با هدف سوره کاملا منطبق است به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم. در حال کشیدن این اثر صوت سوره را پخش می‌کنیم تا بچه‌ها با آن همخوانی کنند. شنیدن همراه با تلاوت سوره و یا شنیدن تنها همراه با کشیدن تصویر سردار سلیمانی در سه حالت قیام قنوت و سجده
  • همزمان با پخش سوره و همراهی برای خواندن سوره تصویری با ویدئو پروژکتور یا عکسی از حرم‌های متبرکه به بچه‌ها نشان می‌دهیم. تا بچه‌ها شبیه آن را بکشند.
  • فیلمی از ساخت یک گل زیبا ولی پیچیده نمایش می‌دهیم. با توجه به فیلم از بچه‌ها می‌خواهیم همزمان با پخش صوت سوره و همراهی برای خواندن سوره، شروع به ساخت گل کنند. اگر بچه‌ها در ساخت گل با سختی و مشکل مواجه شدند، فیلم را مجدد پخش کرده ومرحله به مرحله فیلم را متوقف کرده و به بچه‌ها فرصت می‌دهیم که مرحله به مرحله پیش روند. در نهایت می بینند که چقدر ساخت آن گل پیچیده راحت شد و توانستند گل به این دشواری را بسازند. در آخر به آنها با القامی گوییم :دانش آموزان سوره بلد می توانند با مرحله بندی، کارهای سخت و پیچیده را انجام دهند و توانایی خود را بالا ببرند.