جلسه نهم مبانی فهم قرآن با ارائه استاد احمد رضا اخوت در تاریخ 14 خرداد 1400 برگزار شد.
جمع بندی جلسات قبل:
فهم قرآن بدون در نظر گرفتن بستری خاص
– مبانی، اصول و شیوه های فهم قرآن
– استخراج محکمات قرآن متناسب با سنین مختلف
– شناخت اقتضائات و برنامه ریزی تفصیلی سنین
– تمرکز روی جزء سی و بعضی سوره های دیگر
آموزش فهم قرآن در بستر آموزش و پرورش :
– لزوم شناخت و توجه به قواعد و اهداف آموزش و پرورش
-فهم قرآن، سند اجراییِ سند تحول
– نظام سازی بر اساس بستر های مختلف اموزش و پرورش
– رابطه فهم قرآن با بقیه درس ها
– توانمند سازی دانش آموزان بر اساس سوره ها
پرسش و پاسخ:
– توجیه کادر مدارس
– بحث مصداقی در خصوص ارتباط فهم قرآن و دیگر دروس
– ویژگی های طرح نویسی جدید نسبت به فهم قرآن
– حفظ قرآن برای کودکان
– جایگاه کتب 38 تایی فهم قرآن
– مسئول فهم قرآن در مدرسه؟
-جایگاه سایت و فعالیت های ذیل سوره
– طراح، مجری و سیاست گذار اجرای فهم قرآن در هر مدرسه
جمع بندی.
در ادامه فیلم و صوت و فایل مباحث ارائه شده جلسه تقدیم می شود.