جلسه هشتم مبانی فهم قرآن با ارائه استاد احمد رضا اخوت در تاریخ 7 خرداد 1400 برگزار شد.
سرفصل های مطرح شده در جلسه:
1- فهم قرآن در دوره چهارم رشد:
-رابطه تدبر و فهم قران در این دوره
– منظور از تدبر
– نقطه عطف زندگی اجتماعی انسان
– بیان توان های مربی فهم قرآن
2- تربیت مربی فهم قرآن:
– شناختن اقتضائات رشدی
– چگونگی استخراج پیام سوره
– سطح بندی مربی یا والد در فهم قرآن بر اساس دوره رشد مخاطبشان
– نحوه عملکرد مربی یا والد در هر دوره رشدی
3- پرسش و پاسخ:
– سوره نور را در چه سنی آموزش دهیم؟
-نحوه پاسخ به سوالات خاص در سن دبیرستان
– نحوه درآوردن محکم سوره
– از خودگذشتگی عاقلانه
– نحوه تعامل در کلاس های پرجمعیت
– تشخیص نیازهای کودک توسط مربی یا والد
– سهم خانه و خانواده در هر دوره رشدی
– مدارس مسجد محور
– نحوه برخورد با برهم زنندگان کلاس در مقطع دبستان
– حفظ قرآن در کلاس
در ادامه فیلم و صوت و فایل مباحث ارائه شده جلسه تقدیم میشود.