Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

داستان صلوات

داستان صلوات

به نام خدا

شب دوازدهم ماه مبارک رمضان بود. با مادرم به مسجد محل رفتیم. پس از اینکه نماز مغرب و عشا را خواندیم، امام جماعت برای مردم سخنرانی خوبی کرد. ایشان  در آخر صحبت‌هایش گفتند : کم کم به شبهای قدر نزدیک می شویم.  یک جمله خیلی کوتاه برای شما بچه‌های عزیزم که همراه خانواده‌یتان آمده اید بگویم تا از شب قدری که پیش رو دارید بیشترین استفاده را ببرید و آن این است که از امشب تا شب نوزدهم ماه رمضان،  نیت کنید هر روز یک کار خوب انجام دهید، تا این که شب قدر قشنگی داشته باشید و خداوند بهترین ها را برای شما بچه‌های عزیزم رقم بزند .

 با مادرم از مسجد بیرون آمدیم در حالی که به جمله امام جماعت فکر میکردم. از مادرم پرسیدم: مامان می شود چند تا کار خوب بگویید؟ مادرم گفتند: مثلا درس خواندن. گفتم: درس را همیشه میخوانم. مادرم در ادامه گفتند: مثلا نماز جماعت خواندن.

گفتم: یک کاری بگویید که غیر از این کارها باشد. مادرم گفتند: خودت فکر کن و بگو.  گفتم : اگر روزی یک دور تسبیح صلوات را به نیت اینکه شب قدر خوبی داشته باشم در برنامه ام قرار بدهم چطوراست؟ مادر گفتند: خیلی هم خوب است، من هم برای موفقیتت دعا می‌کنم.

از آن شب  به بعد ، هر شب یک دور تسبیح صلوات فرستادم، چون مادرم گفته بودند شبهای قدر سرنوشت  یک سال آدم را می نویسند. حالا حدود  چهار ماه از ماه رمضان گذشته است. به کارهای خوبی که تا بحال انجام میدادم، کارهای دیگری اضافه شده اند، من تا قبل از شب قدر امسال نمازم را اول وقت نمی خواندم، به فکر این نبودم که سوره های قرآن را حفظ کنم، به هم‌شاگردی‌های ضعیفم اهمیت نمی‌دادم و احساس نمی کردم لازم است در درس خواندن کمک‌شان کنم. حالا موفق به انجام همه این کارها شده ام، یعنی نماز هایم را اول وقت میخوانم، هفته ای یک سوره قران از جزء سی حفظ می کنم و به تازگی هم به دوستان همکلاسیم حمیده و اسماء که در ریاضی ضعیفند گفته ام بیایند خانه ما تا با هم ریاضی کار کنیم.

اینها همه نتیجه  آن صلوات‌هایی  بود که تا شب قدر  برای بهتر شدن سرنوشتم در یک سال آینده، فرستادم. من بعد از شنیدن سخنان امام جماعت مسجد یک کار بسیار مهم دیگری نیز انجام دادم و آن این بود که به پیشنهاد مادرم درباره شب قدر شروع کردم به تحقیق کردن و حالا می دانم امام زمان (عج) در شب قدر همه اعمال مردم را از نظر می گذرانند و از دیدن کارهای خوب ما خوشحال می‌شوند. امام زمان سرنوشت آنهایی را که رفتار درست داشتند، به بهترین شکل رقم می‌زنند و اتفاقات خوشحال کننده ای را در سالی که پیش رو دارند برایشان امضاء می‌کنند.

نویسنده: پروین مبارک