Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

قرائت سوره مبارکه قدر

قرائت سوره مبارکه قدر

خواندن سوره به عنوان مهم‌ترین شیوه مواجه کردن بچه‌ها با سوره مبارکه، حتی اگر زمان زیادی را به خود اختصاص ندهد، از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های فهم قرآن است. برای اینکه دانش‌آموزان، از خواندن و شنیدن سوره لذت ببرند می‌توانیم از روش‌های متنوع خواندن سوره بهره ببریم.

به عنوان مثال می‌توانیم خودمان سوره را برای بچه‌ها بخوانیم، یا یکی از دانش‌آموزان بخواند، یا ما بخوانیم و بچه‌ها تکرار کنند. یکی از بهترین روش‌ها نیز هم‌خوانی سوره توسط دانش‌آموزان است. هم‌زمان با هم‌خوانی یا شکل‌های دیگر خواندن سوره، می‌توانیم فعالیت‌هایی متناسب با مفهوم سوره انجام دهیم. در ادامه چند سبک برای خواندن سوره پیشنهاد می‌شود. برخی از این روشها بدون تغییر و برخی نیز با تغییراتی در فضای آموزش مجازی قابل اجرا هستند.

    آنچه که در پایه سوم اهمیت دارد این است که دانش‌آموزان بدانند امام زمان (عجل الله فرجه) زنده است و قرآن را خیلی دوست دارد و به کارهای خوبی که در قرآن بیان کرده، عمل می‌کند.

از بچه‌ها می‌خواهیم قرآن‌هایشان را در مقابلشان بگشایند و دسته جمعی سوره قدر را تلاوت می‌کنیم، یا آیه به آیه می‌خوانیم تا بچه‌ها تکرار کنند. در آخر قرآن‌ها را بسته و در آغوش می‌گیریم و می‌گوییم:«ای خدای مهربان، از تو سپاسگزارم که این قرآن عزیز را برایم فرستادی تا با تلاوت آیات زیبایش آرامش بگیرم و تمام خوبی‌ها را در آن قرار دادی تا آن‌ها را بیاموزم و به آن‌ها عمل کنم.» سپس درباره‌ی اینکه قرآن ارزشمندترین کتاب زندگی انسان‌هاست صحبت می‌کنیم و به این حقیقت اشاره می‌کنیم که امام زمان ما به تمام کارهای خوب و زیبای قرآن عمل می‌کنند؛