Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

سوره قریش و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که بحث گروه و كارهاي گروهي، نقش‌هاي اجتماعي و پذیرفتن آنها، برطرف کردن نیازها، ایجاد امنیت و به طور كلي اهداف سوره قريش مطرح باشد، می‌توانیم مانند موارد زير بستر خوبی براي مرور اين سوره ايجاد كنيم.

1.       خوب است در مورد سوم «گفتگو کنید» در صفحه ۱۴، توضیح دهیم که اجرای قوانین، امنیت را با خود به همراه می ­آورد؛ سپس در مورد نقش ­های اجتماعی ایجادکننده امنیت با دانش­ آموزان گفتگو کنیم.

 

2.       در صفحه ۲2، از دانش­ آموزان خواسته شده که خود را در موقعیت افرادی که در صفحه 21 معرفی شده­ اند، قرار بدهند و بگویند اگر به جای آنها بودند چگونه عمل می­ کردند. خوب است از این فرصت استفاده کنیم و ضمن گفتگو راجع به این نقش­ ها و سهم آنها در تأمین امنیت و نیازهای اولیه جامعه، مفاهیم سوره قریش را برای آنها یادآوری کنیم.

 

3.       برای مرور سوره قریش در صفحه ۷۰ قسمت «بازی کنید»، می­ توانیم با انجام بازی این نکته را به دانش ­آموزان متذکر شویم که هر کدام از نقش ­های اجتماعی در جامعه تأثیرگذار هستند. سپس می­ توانیم با دانش­ آموزان در رابطه با این که می­ خواهند در آینده چه نقشی را در جامعه ایفا کنند، صحبت کرده و از آنها بخواهیم تأثیر آن نقش در جامعه را بررسی کنند و بگویند این نقش چگونه در تأمین امنیت و یا تأمین نیازهای اولیه موثر است.

.

 

4.       در انتهای صفحه ۷۵، به ارزشمندی منابع طبیعی از این جهت که مخلوق خداوند هستند اشاره شده است. خوب است برای درک بهتر مفاهیم سوره قریش، به وجود منابع غذایی که جزء موهبت ­های الهی هستند، اشاره نموده و خدا را برای بهره ­مندی از آنها شکر کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید