Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس ریاضی پایه ششم

سوره قریش و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که بحث گروه و كارهاي گروهي، نقش‌هاي اجتماعي و پذیرفتن آنها، برطرف کردن نیازها، ایجاد امنیت و به طور كلي اهداف سوره قريش مطرح باشد، می‌توانیم مانند موارد زير بستر خوبی براي مرور اين سوره ايجاد كنيم.

1.       خوب است بعد از انجام فعالیت ۳ در صفحه ۷، این موضوع را عنوان کنیم که همانطور که هر کارت عدد، نقش مهمی را برای ساختن یک عدد بزرگ بر عهده دارد، دانش‌آموزان هم وقتی در جمع ­ها و گروه­ ها نقشی را بر عهده بگیرند حتما در اجتماع خود مؤثر خواهند بود.

 

2.       بعد از خواندن «آیا می­دانید» صفحه ۱۰، خوب است به منظور مرور سوره قریش، با توجه به نقشی که برای برخی از اعضای بدن مطرح شده است، این موضوع را عنوان کنیم که انسان‌ها نیز در جامعه نقش‌هایی دارند. کافیست هرکس نقش‌های خود را به خوبی ایفا کند تا امنیت و آسایش در جامعه حاکم شود.

 

3.       می ­توانیم در صفحات ۲۱ و 109، به منظور یادآوری مفاهیم ابتدایی ­تر سوره قریش، در مورد لزوم کنار هم قرار گرفتن تک تک افراد برای شکل‌گیری راهپیمایی ­های مناسبتی با دانش ­آموزان گفتگو کنیم و توجه آنها را به وجود نعمت الفت و همدلی و امنیت در جامعه که به ما امکان حضور در چنین مراسمی را می ­دهد، جلب کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید