Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس فارسی پایه ششم

سوره قریش و درس فارسی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که بحث گروه و كارهاي گروهي، نقش‌هاي اجتماعي و پذیرفتن آنها، برطرف کردن نیازها، ایجاد امنیت و به طور كلي اهداف سوره قريش مطرح باشد، می‌توانیم مانند موارد زير بستر خوبی براي مرور اين سوره ايجاد كنيم.

1.       پس از مطالعه داستان صفحه 43، می­ توانیم از دانش ­آموزان بپرسیم که اگر جای معلم مدرسه بودند چه راه حل دیگری را برای ایجاد الفت و همدلی میان دانش ­آموزان به کار می ­بردند؛ سپس به آنها پیشنهاد دهیم برای کمک به معلم با توجه به توانایی­ هایشان نقشی را در کلاس بپذیرند و از این طریق سوره قریش را مرور کنیم.

 

2.       پس از خواندن شعر «همه از خاک پاک ایرانیم» در صفحه ۵۶، می ­توانیم با دانش ­آموزان درباره قبول مسئولیت ­ها و نقش­ های مختلف اجتماعی توسط آنها در آینده گفتگو کنیم و از آنها بپرسیم با ایفای کدام نقش ­ها در ایجاد امنیت و الفت در جامعه می‌توانند موثر باشند.

 

3.       در درس 8 صفحه 58، به نقش دریاقلی در حفظ شهر آبادان و جلوگیری از ورود دشمنان به شهر اشاره شده است. می­ توانیم در ادامه به نقش مهم شهدا در حفظ امنیت کشور که موهبتی الهی است، اشاره کنیم و از دانش  ­آموزان بخواهیم سوره قریش را جهت هدیه به ارواح طیبه شهدا با یکدیگر هم‌خوانی کنند.

 

4.       در صفحه ۶2 به زندگی‌نامه شهید تندگویان پرداخته شده است. می‌توانیم پس از اتمام درس به مسئولینی که در حین ایفای نقش خود در رفع نیازهای کشور به شهادت رسیدند، مانند شهید تندگویان، شهید رجایی و دیگر افراد اشاره کرده و در مورد ارزش امنیت به عنوان موهبتی الهی با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

5.       در صفحه ۷۸ در درس «شهدا خورشیدند»، می‌توانیم به منظور یادآوری سوره قریش به نقش شهدا در برقراری امنیت کشورمان اشاره کنیم و امنیت در جامعه را به عنوان یک موهبت الهی برای دانش ­آموزان معرفی نماییم تا این گونه با مفاهیم سوره قریش بیشتر آشنا شوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید