Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

سوره قریش و درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که امكان سخن گفتن درمورد ایلاف، همدلي، امنیت و نقش‌های اجتماعی باشد، می‌توانیم از سوره مبارکه قریش بگوییم. در ادامه به چند مورد به عنوان نمونه اشاره شده است:

1.       در صفحه 15، خوب است به منظور مرور سوره قریش، در مورد نقش پزشک و پرستار و امدادگران که الفت و همدلی آنها در بهبودی بیماران و حفظ سلامتی افراد جامعه موثر است، صحبت کنیم و با قرائت سوره قریش از دانش ­آموزان بخواهیم در نماز­های شان شکرگزار خداوند باشند.

 

2.       در صفحه 36، می­ توانیم با دانش ­آموزان در مورد نقش کارگران معدن در استخراج مواد مورد نیاز انسان از معادن صحبت کنیم و خداوند را به خاطر ایجاد الفت و همدلی که موجب شکل‌گیری چنین نقش­ هایی شده، شکر کنیم.

 

3.       در صفحه 53، خوب است به منظور یادآوری سوره قریش با دانش ­آموزان درمورد نقش قاضی که عدالت و امنیت را در جامعه برقرار می ­کند گفتگو کنیم؛ سپس مفاهیم سوره قریش را مرور کنيم.

 

4.       در صفحه 65، خوب است با اشاره به نقش کشاورزان، دامداران و قالی­بافان در تأمین نیازهای جامعه، با دانش ­آموزان درمورد الفت و همدلی که خداوند بین انسان­ ها ایجاد کرده گفتگو کنیم و با قرائت سوره قریش، مفاهیم سوره را مرور کنیم.

 

5.       در صفحه 109، می­ توانیم با دانش آموزان درمورد اهميت نقش دانشمندان در جامعه گفتگو کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید