Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس فارسی پایه پنجم

سوره قریش و درس فارسی پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. متناسب با هدف اين پايه، هر جای کتاب‌ها که امكان سخن گفتن درمورد ایلاف، همدلي، امنیت و نقش‌های اجتماعی باشد، می‌توانیم از سوره مبارکه قریش بگوییم. در ادامه به چند مورد به عنوان نمونه اشاره شده است:

1.       در درس 3 صفحه 26، می‌توانیم توجه دانش ­آموزان را به نقش پزشک در تأمین نیاز جامعه به حفظ سلامت و کسب آگاهی نسبت به آن جلب کنیم؛ سپس با آنها در مورد همدلی به وجود آمده بین جامعه و پزشکان گفتگو کنیم و از آنها بخواهیم در نمازهای شان خداوند را به خاطر این نعمت شکر کنند.

 

2.       در درس 6 صفحه 56، خوب است به منظور یادآوری اين سوره، با دانش­ آموزان در مورد نقش سپاهیان و سربازان در تامین امنیت کشور و الفت و همدلی که بین آنها برای حفظ این امنیت به وجود آمده گفتگو کنیم.

 

3.       در درس نهم صفحه 70، خوب است با دانش ­آموزان در مورد نقش دانشمندان در تأمین نیازهای علمی جامعه گفتگو کنیم.

 

4.       در صفحه 83 درس یازدهم، می ­توانیم با توجه دادن دانش ­آموزان به نقش دانشمندانی خردمند چون خواجه نصیرالدین توسی و خواجه نظام الملک توسی در جامعه آن زمان، که زمینه رشد علمی جامعه را فراهم کردند، مضامین سوره قریش را یادآوری کرده و خداوند را به خاطر نعمت ایلاف و همدلی شکر کنیم.

 

5.       در صفحه 106 درس چهاردهم، می ­توانیم به نقش آتش ­نشانان در حفظ امنیت و الفت و همدلی به وجود آمده بین آنها و مردم که موجب تلاش آنها برای نجات جان مردم شده است، اشاره کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید