Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

سوره قریش و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه قریش اشاره کنیم. در ادامه چند نمونه از این موارد آمده است:

1.       با مشاهده تصاویر صفحه ۲۱ و ۲۲، می ­توانیم به منظور مرور مفاهیم سوره قریش، پیرامون اهمیت تشکیل جمع در اقامه نماز جماعت و دیگر فعالیت ­های گروهی که در مسجد یا نمازخانه صورت می­ گیرد، با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

2.       در صفحه ۳۸، می ­توانیم با اشاره به تصویر پسر بچه ­هایی که در کوچه فوتبال بازی می­کنند، به منظور مرور سوره قریش درباره بازی ­هایی که نیاز به تشکیل گروه دارند با دانش­آموزان گفتگو کنیم.

 

3.       در درس «نماز در کوهستان» در صفحه ۴۶، خوب است در مورد ورزش کوهنوردی و اهمیت تشکیل جمع برای بهتر پيش رفتن در این ورزش، با دانش ­آموزان گفتگو کنیم و در پایان سوره قریش را با هم بخوانيم.

 

4.       در «ایستگاه خلاقیت» صفحه ۷۰، خوب است به منظور یادآوری سوره قریش درباره برپایی جشن مبعث و اهمیت تشکیل گروه برای برگزاری مراسم­ مختلف با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

5.       موضوع «کامل کنید» صفحه 86 صله رحم و ارزش آن است. خوب است ضمن تشویق دانش ­آموزان به انجام این کار خوب، در مورد جمعی بودن این کار با آنها صحبت کنیم و از آنها بخواهیم که با تشکیل جمع ­های خانوادگی در انجام آن بکوشند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید