Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره قریش و درس آموزش قرآن پایه چهارم

سوره قریش و درس آموزش قرآن پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره قریش نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه قریش اشاره کنیم. در ادامه چند نمونه از این موارد آمده است:

1.       در صفحه ۳، خوب است آیه ۹ سوره جمعه را تلاوت کنیم و به منظور یادآوری سوره قریش، توجه دانش ­آموزان را به معنی آیه جلب نماییم و درباره نماز جمعه که لازم است به صورت گروهی انجام بگیرد و اثراتی که در انس و الفت افراد با هم دارد گفتگو كنيم.

 

2.       در پیام قرانی صفحه ۲۹، خوب است این پیام را در کلاس با دانش ­آموزان بخوانیم و توجه آنها را به عبارت «همه با هم» جلب کنیم و به منظور مرور سوره قریش درباره کارهایی که تنها با همراهي يكديگر می ­توانند انجام دهند گفتگو کنیم.

 

3.       در پیام قرانی صفحه ۳۶، به منظور یادآوری مفهوم سوره قریش می ­توانیم توجه دانش­آموزان را به تصویر آمدن امام و رفتن شاه جلب کنیم؛ سپس درباره پیروزی انقلاب و همدلی و الفتی که بین مردم ایران برای به سرانجام رسیدن این حرکت شکل گرفت و لزوم شکل‌گیری جمع برای به ثمر رسیدن چنین حرکت ­هایی، با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

4.       در صفحه ۶۰، می­ توانیم به منظور مرور سوره قریش توجه دانش ­آموزان را به تصویر مزرعه گندم جلب کنیم و درباره لزوم تشکیل جمع بین کشاورزان در کاشت و برداشت گندم با آنها گفتگو کنیم.

 

5.       در صفحه ۶۶، خوب است توجه دانش­ آموزان را به درخت پر از میوه جلب کنیم و به منظور یادآوری سوره قریش درباره الفت و همکاری افراد برای جمع آوری محصولات باغ گفتگو کنیم.

 

6.       با توجه به پیام قرآنی صفحه 96، خوب است با دانش ­آموزان راجع به انواع غذاهایی که مصرف می­ کنند و همكاري‌ها و همدلي‌هايي که برای تهیه آنها بین افراد مختلف به وجود آمده است گفتگو کنیم تا به این واسطه بچه‌ها با نوع ديگري از کارهای جمعی آشنا شوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید