Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

سوره ماعون و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       خوب است در صفحه ۲۸ به دانش‌آموزان بگوییم از مثال­ های اولویت ­بندی کارها با توجه به سوره ماعون، ترجیح نماز جماعت به نماز فرادی و همچنین ترجیح نیاز دیگران بر خود و کمک به رفع آن است.

 

2.       در درس روش گردآوری اطلاعات در صفحه ۳۸، می‌توانیم به منظور مرور مفاهیم سوره ماعون به دانش ­آموزان بگوییم برای این که بتوانند به نیازمندان کمک کنند باید اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورند، که یکی از راه‌های آن نظرسنجی است و نماز جماعت بستر مناسبی را برای آن فراهم می­ کند.

 

3.       در بخش گفتگو کنید درس لی لی حوضک در صفحه ۶۸، می­ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که همانطور که داشتن هدف مشترک یکی از ویژگی­ های هر نظامی است، در نماز جماعت همه نمازگزاران هدف مشترکی دارند و همین موضوع موجب یکپارچه شدن آنها می ­شود. با علم به این موضوع می‌توان از این یکپارچگی برای کمک به مستمندان و رفع محرومیت­ ها استفاده کرد.

 

4.       در گفتگو کنید صفحه ۱۰۱، می‌توانیم یکی از راه­ های کسب احساس رضایت در زندگی و دوری از طمع را کمک به دیگران و رفع نیاز نیازمندان عنوان کنیم و بگوییم با شرکت در نماز جماعت می­ توانیم جمع ­هایی برای عملی کردن این هدف تشکیل بدهیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید