Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

سوره ماعون و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در درس صفحه ۲۰، خوب است بعد از صحبت درباره رفتن به مسجد و اهمیت نماز جماعت، با اشاره به سوره ماعون در مورد توجه به اوقات نماز و اهمیت داشتن برنامه برای رفع نیاز محرومان با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

2.       خواندن شعر مثل نسیم در صفحه 27، بهانه خوبی برای جلب توجه دانش ­آموزان به اوقات نماز است. می­ توانیم در ادامه به لزوم داشتن برنامه مشخص برای کمک به محرومان نیز با آنها گفتگو کنیم.

 

3.       در درس” یک نماز و ده رکوع” صفحه ۲۸، می ­توانیم ضمن آموزش نماز آیات، به منظور یادآوری سوره ماعون با دانش ­آموزان درباره توجه به نماز اول وقت و داشتن برنامه مشخص برای کمک به نیازمندان صحبت کنیم.

 

4.       در درس ۷ صفحه 46، می­ توانیم ضمن بیان این مطلب که در هر وضعیتی نماز خواندن واجب است حتی اگر آب نباشد، مفهوم سوره ماعون را یادآوری نماییم و توجه دانش­آموزان را به اهمیت اوقات نماز و برنامه ­ریزی برای به جا آوردن نمازهای اول وقت جلب کنیم.

 

5.       در بگرد و پیدا کن صفحه ۶۲، خوب است بعد از صحبت درباره لقب امام جواد علیه‌السلام، با اشاره به سوره ماعون به لزوم داشتن یک برنامه مشخص برای کمک به نیازمندان با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

6.       در درس صفحه 92، خوب است ضمن اشاره به کار زیبای شهید بابایی که شکلی از کمک و توجه به محرومان بود، با دانش ­آموزان راجع به اهمیت نماز اول وقت و لزوم داشتن یک برنامه برای رفع نیاز محرومان گفتگو کنیم تا به این واسطه سوره ماعون را برای آنها مرور کرده باشیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید