Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

سوره ماعون و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       مشاهده تصویر انتهای صفحه ۱۴، بهانه خوبی است برای اینکه به دانش ­آموزان بگوییم توجه به دوستان و یا خواهر و برادر کوچک‌تر بیمار که نیاز به مراقبت و دلسوزی دارند، می­تواند آنها را «سوره ماعونی» بکند.

 

2.       در صفحه ۱۸ و 19، می­ توانیم با گفتگو راجع به اهمیت کمک به پدربزرگ و مادربزرگ­ ها در انجام کارهایی که به تنهایی از پس آن برنمی ­آیند، سوره ماعون را به دانش­ آموزان یادآوری کنیم.

3.       با مشاهده تصاویر صفحه ۲۵، که موضوع همگی کمک به دیگران است، می­ توانیم مفهوم سوره مبارکه ماعون را برای دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

4.       با توجه به تصویر انتهای صفحه ۵۷، می­ توانیم برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه ماعون به دانش­ آموزان بگوییم که لازم است آنها نیز در صورت مواجهه با افراد ضعیف­تر، با آنها مهربانی کنند و در بازی ­ها و فعالیت­ های دسته جمعی خود، آنها را هم شرکت بدهند.

 

5.       در صفحه ۵۹ تصویر پسر بچه­ ای را مشاهده می­ کنیم که در حال کمک به دوست خود که پایش شکسته­ است، می ­باشد. می­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم برای اینکه مانند این پسر بچه «سوره ماعونی» شوند، لازم است برای کمک به دوستان در هر زمینه ­ای پیش قدم باشند.

 

6.       با مشاهده تصویر صفحه ۷۲ و ۷۳، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که لازم است هنگام قرار گرفتن در کنار خیابان مراقب کوچک‌ترها باشند تا آسیب نبینند و یا از یک بزرگتر یا پلیس بخواهند که آنها را از خیابان عبور دهند تا به اینصورت به آنها کمک کرده باشند. گفتگو راجع به این تصویر می ­تواند مفهوم سوره مبارکه ماعون را برای دانش ­آموزان یادآور شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید