Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس علوم پایه سوم

سوره ماعون و درس علوم پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در فعاليت صفحه ۱۸ دانش­ آموزان به کمک معلم خود یک نمونه غذا را درست می­کنند. می­ توانیم به این بهانه به آنها بگوییم کمک به مادر در انجام کارهای منزل نیز نوعی رفع نیاز است که موجب کمتر خسته شدن او نیز م ی­شود. بعد از مطرح کردن این موضوع می­توانیم سوره مبارکه ماعون را همخوانی کنیم.

 

2.       با توجه به تصویر ایستگاه فکر صفحه ‌۵۸، می­ توانیم به همکاری دوستان با هم برای یادگیری بهتر درس اشاره کنیم و به دانش ­آموزان بگوییم که خوب است آنها نیز با درک نیاز همکلاسی خود به یادگیری بهتر دروس، به او کمک کنند «سوره ماعونی» بشوند.

 

3.       در هشدار صفحه ۶۵، می ­توانیم به منظور یادآوری سوره مبارکه ماعون به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از نکاتی که در بازی­ های دسته جمعی باید رعایت بشود، شرکت دادن همه افراد در بازی است.

 

4.       با مشاهده تصویر صفحه ‌۷۸، می توانیم بگوییم که پدر علی با کنار زدن تنه درخت که از جلوی راه آب، به همسایگان کمک کرد تا مزارع شان دچار آسیب نشود. این تصویر می­تواند یاد آور مفهوم سوره مبارکه ماعون باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید