Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس ریاضی پایه سوم

سوره ماعون و درس ریاضی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در فرهنگ خواندن صفحه 40، خوب است به دانش­ آموزان بگوییم که اگر مقداری از پول خود را برای کمک به نیازمندان کنار بگذارند، کاری «سوره ماعونی» انجام داده ­اند.

 

2.       در فعالیت صفحه ۷۳، به جشن نیکوکاری اشاره شده است. بعد از حل این سوال می­توانیم با تشویق دانش ­آموزان به شرکت در جشن نیکوکاری برای رفع حداقل نیازهای نیازمندان، مفهوم سوره مبارکه ماعون را برای آنها یادآوری کنیم.

 

3.       در فعالیت 1 و 2 صفحه ۱۰۶، به پس­انداز پول در قُلک اشاره شده است. وقت مناسبی است به منظور یاد آوری سوره مبارکه ماعون به بچه‌ها بگوییم که با اجازه بزرگترها با مقداری از پول قلک شان به نیازمندان کمک کنند تا سوره ماعونی شوند.

 

4.       در فرهنگ خواندن ‌صفحه ۱۱۴، خوب است به دانش­ آموزان بگوییم اگر هر وقت به خرید لوازم التحریر می­ روند، به یاد رفع نیاز کودکانی که نمی ­توانند به راحتی‌ این لوازم را تهیه کنند نیز باشند، کاری «سوره ماعونی» انجام داده ­اند.

 

5.       با توجه به تصویر چرخ و فلک در صفحه ‌۱۴۴، خوب است به دانش ­آموزان بگوییم که لازم است هنگام انجام بازی­ های مختلف مثل همین بازی، باید حواس شان به بچه ­های کوچک‌تر و ضعیف­تر که نیازمند حمایت هستند، باشد تا آسیب نبینند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید