Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس فارسی پایه سوم

سوره ماعون و درس فارسی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       موضوع شعر صفحه ۱۹ توجه به پدربزرگ است. می­ توانیم به بهانه خواندن این شعر به دانش ­آموزان بگوییم با کمک به پدربزرگ­ و مادربزرگ­ ها در رفع نیازهای شان می‌توانند «سوره ماعونی» باشند.

 

2.       در داستان صفحه ۲6، صنوبر به دوستش کمک می­ کند تا خانه­ ای جدید برای خود فراهم کند. می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که اگر آنها هم این گونه حواس شان به دوست شان باشد، «سوره ماعونی» خواهند شد.

 

3.       در درس صفحه ۵۰، می ­توانیم به منظور یادآوری سوره مبارکه ماعون به دانش ­آموزان بگوییم که حسین فهمیده، سهام خیام، ریزعلی خواجوی و حسن امیدزاده هر کدام به گونه ­ای برای رفع نیاز مردم به امنیت تلاش کردند.

 

4.       در صفحه ۵۹ بخش واژه آموزی می ­توانیم به بهانه خواندن ماجرای کمک خرس کوچولو به خرگوش به خاطر بیماری­ اش، سوره مبارکه ماعون را قرائت کنیم.

 

5.       در داستان پیراهن بهشتی صفحه ۶7، می­ خوانیم که حضرت فاطمه(س) لباس شان را به نیازمند دادند. خوب است به دانش ­آموزان بگوییم برای اینکه بتوانند مانند حضرت فاطمه سوره ماعونی بشوند، می­ توانند در رفع نیاز نیازمندان به پوشاک یا خوراک تلاش کنند.

 

6.       بخوان و بیندیش صفحه ۱۲۴، بهانه خوبی است تا به دانش ­آموزان بگوییم هر وقت با صحنه افتادن کسی در مدرسه، خانه و یا خیابان مواجه شدند، نیاز او به کمک را درک کنند و کمک کنند تا بتواند از روی زمین بلند شود تا به این واسطه «سوره ماعونی» بشوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید