Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در تصویر صفحه ۱۷ سه کودک را که در حال خواندن قرآن هستند مشاهده می ­کنیم. خوب است با دیدن این تصویر از دانش ­آموزان بخواهیم، هرگاه متوجه نیاز همکلاسی ­شان به کمک در روخوانی قرآن شدند، بهتر است برای رفع نیاز آنها وقت بگذارند تا «سوره ماعونی» بشوند.

 

2.       با توجه به پیام قرآنی صفحه 65، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که گاهی نیاز دو دوستی که با هم قهر کرده ­اند این است که بین آنها صلح و آشتی برقرار شود. بنابراین از آنها بخواهیم که حواسشان به رفع این نیاز در اطرافیان باشد تا سوره ماعونی بشوند. همچنین می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که نمازخانه و مسجد می ­تواند بهترین مکان برای رفع این نیاز در اطرافیان باشد.

 

3.       در صفحه ۷۴ تصاویر کودکانی را می­ بینیم که در حال کمک والدین خود هستند. مشاهده این تصاویر بهانه خوبی است تا به دانش ­آموزان بگوییم که اگر آنها هم به فکر کمک به پدر و مادر خود و رفع نیازهای آنها در خانه باشند، رفتاری «سوره ماعونی» کرده­اند.

 

4.       با توجه به یکی از تصاویر صفحه ۸۶، می ­توانیم به منظور یادآوری مفهوم سوره ماعون به دانش ­آموزان بگوییم که لازم است آنها نیز به افراد مسن کمک کنند تا به این واسطه نیازی از آنها را برطرف کنند.

 

5.       در صفحه ۹۸‌ می ­توانیم توجه دانش ­آموزان را به تصویر پسر بچه ­ای که از دوست بیمارش مراقبت می ­کند جلب کرده و به آنها بگوییم که اگر در مواجهه با نیاز دوست شان به مراقبت، برای رفع آن بکوشند، کاری «سوره ماعونی» کرده ­اند.

 

6.       با توجه به تصاویر صفحه ۱۱۳ که هر کدام به رفع نیازی از دیگران اشاره دارد، می­ توانیم مفهوم سوره ماعون را یادآوری کرده سپس آن را با هم قرائت کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید