Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس ریاضی پایه اول

سوره ماعون و درس ریاضی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در کامل کنید صفحه 21، دانش­ آموزان با کشف قوانین فعالیت مربوطه، می ­توانند شکل­ها را کامل کنند. می ­توانیم با توجه دادن آنها به لذتی که از کشف قانون و حل فعالیت می­برند، سوره ماعون را برای آنها یادآوری کنیم.

 

2.       در تصویر صفحه 29، کودکانی را می­ بینیم که مشغول بازی با توپ هستند. خوب است به منظور یادآوری سوره ماعون، در مورد قوانین بازی وسطی با دانش ­آموزان گفتگو کنیم و به آنها بگوییم یکی از قوانین مهم بازی که باعث می­شود به کوچک و بزرگ خوش بگذرد، این است که بزرگ‌ترها حواسشان به کوچک‌ترها باشد.

 

3.       با مشاهده تصویر صفحه 64، می ­توانیم با دانش­ آموزان راجع به قوانین بازی­ های این چنینی “مثل عمو زنجیر باف”، و لذت بخش‌تر شدن بازی با وجود این قوانین، گفتگو کنیم. سپس به آنها یادآوری کنیم که بهترین قانون این بازی، مراعات حال کوچک‌ترها را کردن است تا به این واسطه سوره ماعون را در کلاس یادآوری کرده باشیم.

 

4.       در تمرین ابتدایی صفحه 159، دانش­ آموزان برای کشیدن شکل ستاره، باید از کوچک‌ترین عدد شروع کنند تا شکل تکمیل شود. می ­توانیم بعد از رسم شکل و لذت بردن دانش ­آموزان از فعالیتی که انجام داده ­اند، به آنها یادآوری کنیم که در بازی­ ها و فعالیت­ های مختلف هم قانون همین است و اگر همیشه حواسشان اول به کوچک­ترها باشد، از بازی لذت بیشتری خواهند برد.

 

5.       در مسئله دو صفحه 168، می­ خوانیم که مهرداد تعدادی از کاغذهای رنگی­ خود را برای ساخت بادبادک به دوستانش قرض داده ­است. می­ توانیم ضمن گفتگو راجع به قوانین ساختن یک بادبادک خوب و نحوه هوا کردن آن، به دانش ­آموزان بگوییم که مهرداد کاری «سوره ماعونی» کرده؛ چرا که از روی مهربانی به دوستانش کمک کرده تا لذت درست کردن بادبادک را با آنها شریک بشود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید