Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه ششم

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 8 تصویر دسته پرندگان مشاهده می‌شود. گفتگو راجع به چگونگی مهاجرت دسته‌جمعی پرندگان می‌تواند بستر مناسبی برای مرور مفهوم سوره توحید باشد.

 

2.       در صفحه 39 ایستگاه خلاقیت، دانش‌آموزان باید در قالب تشکیل گروه فعالیتی را انجام بدهند. می‌توانیم به این بهانه در مورد نقش رهبر در گروه و ارتباط آن با سوره توحید صحبت کنیم.

 

3.       داستان صفحه 68 “سفرهای با برکت”، راجع به امام خمینی رحمة‌الله‌علیه است. می‌توانیم در این بخش با دانش‌آموزان راجع به نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه ایشان صحبت کنیم و اینکه هر جمعی برای هدایت به رهبری مدبّر نیازمند است. خدای عالمیان نیز هدایت و رهبری عالم را بر عهده دارد.

 

4.       در صفحه 84 “حماسه‌آفرینان جاودان” در مورد شهدا مطلبی را می‌خوانیم. در این متن از فرماندهان جنگ تحمیلی مانند شهید زین‌الدّین و شهید همت نام برده شده است. گفتگو راجع به اهمیت وجود چنین سردارانی در پیروزی رزمندگان اسلام و رهبری و مدیریت خوب آنها، بهانه خوبی برای یادآوری سوره توحید و هم‌خوانی آن است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید