کلاس را به دو گروه تقسیم میکنیم. از یک گروه میخواهیم بدون انگشت شصت خود چند کار انجام دهند؛ مثلا دکمههای لباس خود را ببندند، بدون استفاده از انگشت شصت نقاشی بکشند، بند کفش خود را ببندند، زیپ کیف خود را باز و بسته نمایند و … . گروه دیگر نیز همزمان همین کارها را انجام دهند اما از انگشت شصت خود استفاده کنند. این کار سبب میشود یکی از فواید این انگشت برای بچهها مشخص شود و درحقیقت با حذف یک نعمت به قدرت خداوند و ارزش آن نعمت و خلقت عجیب دست و توانایی انگشت دست پی میبریم. خوب است که این فعالیت با سختی برای بچهها همراه باشد تا سختی بدون شصت بودن را کاملا بچشند.