در داستان «تمیز باش و عزیز باش»، دوستان حنایی نه تنها او را به خاطر بی انضباط بودن و رعایت نکردن بهداشت، شکست خورده ندیدند و سرزنش نکردند بلکه به او کردند تا خود را بشوید و تمیز شود. خواندن این داستان میتواند همراه با یادآوری سوره همزه برای دانش آموزان باشد.
در درس «کوشا و نوشا» در صفحه ۳۶، میتوانیم جهت یادآوری مفاهیم سوره همزه با دانش آموزان راجع به نوشا و اینکه آیا او را به خاطر اشتباهاتش شکست خورده می دادند یا خیر گفتگو کنیم.
با مطالعه داستان «کی بود؟ کی بود؟» در صفحه 60 و توجه دادن دانش آموزان به تصمیم درست سوگلی پس از شکستن کاسه، میتوانیم راجع به موقعیتهای مشابهی که بچه ها در آن قرار گرفته اند و احساسشان در آن لحظه با آنها گفتگو کنیم. گفتگو راجع به نداشتن حس شکست در این مواقع و گرفتن تصمیم درست، بستر مناسب برای مرور سوره همزه را فراهم میکند.