Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

خواندن سوره

صفحه اول > پایه چهارم > سوره مبارکه بروج

خواندن سوره

خواندن سوره به عنوان مهم‌ترین شیوه مواجه کردن بچه‌ها با سوره مبارکه، حتی اگر زمان زیادی را به خود اختصاص ندهد، از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های فهم قرآن است. برای اینکه دانش‌آموزان، از خواندن و شنیدن سوره لذت ببرند می‌توانیم از روش‌های متنوع خواندن سوره بهره ببریم.

به عنوان مثال می‌توانیم خودمان سوره را برای بچه‌ها بخوانیم، یا یکی از دانش‌آموزان بخواند، یا ما بخوانیم و بچه‌ها تکرار کنند. یکی از بهترین روش‌ها نیز هم‌خوانی سوره توسط دانش‌آموزان است. هم‌زمان با هم‌خوانی یا شکل‌های دیگر خواندن سوره، می‌توانیم فعالیت‌هایی متناسب با مفهوم سوره انجام دهیم. در ادامه چند سبک برای خواندن سوره پیشنهاد می‌شود. برخی از این روش‌ها بدون تغییر و برخی نیز با تغییراتی در فضای آموزش مجازی قابل اجرا هستند.

 

  •    همه بچه‌ها دستان یکدیگر را گرفته و یک دایره درست کنند، در حالی که می‌چرخند سوره را هم‌خوانی کنند.
  •    از بچه­ها می­خواهیم سوره را هم­­خوانی کنند، در این حین با دوربین از آنها عکس و فیلم تهیه می­کنیم.
  •    در حالی که عکس یا فیلم­هایی که در حین انجام یک فعالیت از دانش­آموزان تهیه کرده­ایم را به آنها نشان می­دهیم، صوت سوره را پخش می­کنیم تا با آن هم­خوانی کنند.
  •     در حالی که تصویر افرادی که انواعی از نظارت­ها را بر انسان دارند نمایش می­دهیم، صوت سوره را پخش می­کنیم تا بچه­ها سوره را هم­خوانی کنند.
  •    یک نفر اولین آیه از سوره را بخواند و سریع نفر بعدی را با اشاره انتخاب کند. این کار آنقدر ادامه پیدا ‌کند که همه یک آیه خوانده باشند.
  •    تصویر افرادی که نظارتشان بر ما اهمیت دارد و افرادی که نظارتشان مهم نیست را به تخته می­چسبانیم یا اسم آنها را می­نویسیم، از بچه­ها می­خواهیم به نوبت پای تخته بیایند و افرادی که نظارتشان مهم است را مشخص کنند. در حین انجام این فعالیت صوت سوره را پخش می­کنیم.
  •    از بچه­ ها می­خواهیم خود را نقاشی کنند، در این حین صوت سوره را نیز پخش می­کنیم.
  •    مجموعه­ای از صفات خوب را روی تخته می­نویسیم. صوت سوره را پخش می­کنیم تا بچه­ها با آن هم­خوانی کنند. در این حین از آنها می­خواهیم به نوبت پای تخته آمده و کنار صفات خوبی که در خودشان وجود دارد علامت صحیح بزنند.
  •    صوت سوره را پخش می­کنیم تا بچه­ها با آن همراهی کنند. سپس از آنها می­خواهیم به کارهای خوبی که می­خواهند آنها را انجام بدهند و کارهای بدی که لازم است آنها را کنار بگذارند فکر کنند. بعد از پخش سوره درباره کارهای خوب خود با بغل دستیشان صحبت کنند.
  •    از دانش آموزان می خواهیم در حالی که صوت سوره بروج را زمزمه می کنند نقاشی با موضوع کسی که از آسمان دارد زمین را مشاهده می کند ، بکشند.
  •    دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم می کنیم و می خواهیم از هر گروه یک نفر به صورت قرعه ،۵ آیه از سوره بروج را بخواند و دوستانش نقاط ضعف و قوت او را بگویند و برای اصلاح کارش پیشنهاد بدهند یک ناظر بر روی تخته این موارد را ثبت می کند تا پس از تمرین و اصلاح این موارد ، دوباره بخواند.
  •    یک نفر اولین آیه از سوره را بخواند و سریع نفر بعدی را با اشاره انتخاب کند. این کار آنقدر ادامه پیدا ‌کند که همه یک آیه خوانده باشند.

 

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید